PNRAS II



În cadrul proiectului PNRAS II „Cred în viitorul meu”, activitatea „Clubul de științe” a fost derulată pe parcursul a nouă ședințe a câte două ore fiecare. Dintre acestea, trei activități au fost alocate la biologie, trei activități la fizică și trei activități la chimie. Activitățile au urmărit dezvoltarea abilităților practice din domeniul științei și tehnologiei, îmbunătățirea competențelor de comunicare și de relaționare în grup, creșterea motivației pentru învățarea biologiei, fizicii și chimiei, implicarea activă în rezolvarea sarcinilor de lucru, dezvoltarea spiritului creativ și de echipă.
Fiecare cadru didactic implicat a proiectat activitățile experimentale, a întocmit planuri pentru fiecare activitate, fișe de lucru și a organizat activitățile conform graficului anexa la cererea de finanțare aprobată, începând cu luna L5-Anul I de proiect.
Elevii au participat activ la toate activitățile propuse, au realizat experimente, au completat fișe de lucru, au relaționat între ei și au schimbat idei. De asemenea elevilor li s-a oferit masa caldă având în vedere că activitățile s-au desfășurat după orele de curs.
Provocări întâlnite:
– lipsa unui laborator de științe în care să se desfășoare aceste activități;
– activitățile s-au desfășurat după 6 ore de curs și de multe ori elevii erau obosiți.
Câteva imagini de la activitățile de biologie desfășurate în lunile octombrie, noiembrie și decembrie:




Câteva imagini de la activitățile de fizică desfășurate în lunile ianuarie, februarie și martie:




Poze de la activitățile de chimie desfășurate în lunile aprilie, mai și iunie:





Cariera nu înseamnă doar ce „profesie/meserie vom avea”, ci, mai ales, cum ne construim drumul în viață. Este legată de cine suntem, ce ne place, ce știm să facem și ce ne dorim să devenim căci a vorbi despre viitor înseamnă și a învăța să te cunoști pe tine. V-ați întrebat vreodată ce tip de personalitate aveți și ce meserii vi s-ar potrivi? Fiecare dintre noi e diferit, unora le place să lucreze cu oamenii, alții preferă să lucreze într-un laborator sau să creeze lucruri noi.
În cadrul proiectului PNRAS „Cred în viitorul meu!”, Subactivitatea II.1.1 Stil de viață sănătos, s-a desfășurat ultimul atelier din acest an școlar „Primii pași spre cariera potrivită” în parteneriat cu Asociația „Alternative Sociale” din Iași. În cadrul activității, elevii participanți au vorbit despre visuri, talente, temeri și cum le pot transforma în pași concreți spre un viitor echilibrat și conștient. Ei au făcut legătura între cine sunt acum, ce își doresc pentru viitor și ce ar putea deveni mâine pentru că un viitor conștient începe cu întrebări simple și răspunsuri sincere. Elevii au fost încurajați să viseze, dar și să-și facă un plan, să își exploreze tipul de personalitate și să afle ce domenii li se potrivesc.
Mulțumim Asociației Alternative Sociale pentru materiale și sprijinul oferit!
educatiepentruviitor#orientareincariera#Codaesti









𝘾𝙀𝙍𝘾𝙐𝙇 𝘿𝙀 𝙇𝙀𝘾𝙏𝙐𝙍Ă „𝙇𝙐𝙈𝙀𝘼 𝙁𝘼𝙉𝙏𝘼𝙎𝙏𝙄𝘾Ă 𝘼 𝘾Ă𝙍Ț𝙄𝙇𝙊𝙍”
„𝗨𝗻 𝗱𝗶𝗰ţ𝗶𝗼𝗻𝗮𝗿 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘁𝗼𝘁 𝘂𝗻𝗶𝘃𝗲𝗿𝘀𝘂𝗹 î𝗻 𝗼𝗿𝗱𝗶𝗻𝗲 𝗮𝗹𝗳𝗮𝗯𝗲𝘁𝗶𝗰ă.” (Anatole France)
Î𝙣𝙩𝙧-𝙤 𝙖𝙩𝙢𝙤𝙨𝙛𝙚𝙧ă 𝙥𝙡𝙞𝙣ă 𝙙𝙚 𝙚𝙣𝙩𝙪𝙯𝙞𝙖𝙨𝙢 ș𝙞 𝙘𝙪𝙧𝙞𝙤𝙯𝙞𝙩𝙖𝙩𝙚, în data de 𝟭𝟱 𝙖𝙥𝙧𝙞𝙡𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟱, 𝙚𝙡𝙚𝙫𝙞 𝙖𝙞 𝙘𝙡𝙖𝙨𝙚𝙡𝙤𝙧 𝙑-𝙑𝙄𝙄𝙄 𝙙𝙚 𝙡𝙖 Ș𝙘𝙤𝙖𝙡𝙖 𝙂𝙞𝙢𝙣𝙖𝙯𝙞𝙖𝙡ă 𝙋𝙧𝙞𝙗𝙚ș𝙩𝙞, coordonați de dna bibliotecar Săvuc Mihaela, 𝙖u 𝙙𝙚𝙨𝙛ăș𝙪𝙧𝙖𝙩 𝙖𝙘𝙩𝙞𝙫𝙞𝙩𝙖𝙩𝙚𝙖: „𝗖𝗨𝗩Â𝗡𝗧𝗨𝗟/𝗗𝗜𝗖Ț𝗜𝗢𝗡𝗔𝗥𝗨𝗟 – 𝗼 𝗲𝗻𝗶𝗴𝗺ă”
𝙎𝙘𝙤𝙥𝙪𝙡 𝙖𝙘𝙚𝙨𝙩𝙚𝙞 𝙖𝙘𝙩𝙞𝙫𝙞𝙩ăț𝙞 𝙖 𝙛𝙤𝙨𝙩 𝙘𝙡𝙖𝙧 𝙙𝙚𝙛𝙞𝙣𝙞𝙩: 𝗽𝗿𝗼𝗺𝗼𝘃𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝘂𝗯𝗶𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗹𝗶𝗺𝗯ă ș𝗶 𝗰𝘂𝘃𝗶𝗻𝘁𝗲, 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁ăț𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗹𝗶𝗻𝗴𝘃𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰𝗲 ș𝗶 î𝗻𝗰𝘂𝗿𝗮𝗷𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗿𝗲𝗮𝘁𝗶𝘃𝗶𝘁ăț𝗶𝗶 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗲𝘅𝗽𝗹𝗼𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 ș𝗶 𝘂𝘁𝗶𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗱𝗶𝗰ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗿𝗲𝗹𝗼𝗿.
𝙋𝙧𝙞𝙣 𝙞𝙣𝙩𝙚𝙧𝙖𝙘ț𝙞𝙪𝙣𝙚𝙖 𝙖𝙘𝙩𝙞𝙫ă 𝙘𝙪 𝙙𝙞𝙘ț𝙞𝙤𝙣𝙖𝙧𝙚𝙡𝙚 𝙥𝙪𝙨𝙚 𝙡𝙖 𝙙𝙞𝙨𝙥𝙤𝙯𝙞ț𝙞𝙚, 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗶 ș𝗶-𝗮𝘂 î𝗺𝗯𝗼𝗴ăț𝗶𝘁 𝘃𝗼𝗰𝗮𝗯𝘂𝗹𝗮𝗿𝘂𝗹, 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗼𝗽𝗲𝗿𝗶𝗻𝗱 𝗻𝗼𝗶 𝗰𝘂𝘃𝗶𝗻𝘁𝗲 ș𝗶 î𝗻𝘃ățâ𝗻𝗱 𝘀ă 𝗹𝗲 𝘂𝘁𝗶𝗹𝗶𝘇𝗲𝘇𝗲 î𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗲𝘅𝘁𝗲 𝗿𝗲𝗹𝗲𝘃𝗮𝗻𝘁𝗲.
𝘿𝙚 𝙖𝙨𝙚𝙢𝙚𝙣𝙚𝙖, 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗶 𝗮𝘂 î𝗻𝘃ăț𝗮𝘁 𝗰𝘂𝗺 𝘀ă 𝗳𝗼𝗹𝗼𝘀𝗲𝗮𝘀𝗰ă 𝗰𝗼𝗿𝗲𝗰𝘁 𝘂𝗻 𝗱𝗶𝗰ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗿. 𝘿𝙚 𝙡𝙖 𝙢𝙤𝙙𝙪𝙡 𝙙𝙚 𝙖 𝙘ă𝙪𝙩𝙖 𝙘𝙪𝙫𝙞𝙣𝙩𝙚 𝙡𝙖 î𝙣ț𝙚𝙡𝙚𝙜𝙚𝙧𝙚𝙖 𝙙𝙚𝙛𝙞𝙣𝙞ț𝙞𝙞𝙡𝙤𝙧 𝙖𝙘𝙚𝙨𝙩𝙤𝙧𝙖, 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞𝙘𝙞𝙥𝙖𝙣ț𝙞𝙞 𝙖𝙪 𝙙𝙤𝙗â𝙣𝙙𝙞𝙩 𝙘𝙪𝙣𝙤ș𝙩𝙞𝙣ț𝙚 𝙚𝙨𝙚𝙣ț𝙞𝙖𝙡𝙚 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝗲𝘅𝗽𝗹𝗼𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝘂𝗶 𝗶𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗹𝗶𝗻𝗴𝘃𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰.
𝗠𝘂𝗹ț𝘂𝗺𝗶𝗿𝗶 𝗱𝗿𝗮𝗴𝗶, 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗶𝗰𝗶𝗽𝗮𝗿𝗲 ș𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲!















𝘾𝙀𝙍𝘾𝙐𝙇 𝘿𝙀 𝙇𝙀𝘾𝙏𝙐𝙍Ă „𝙇𝘂𝗺𝗲𝗮 𝗳𝗮𝗻𝘁𝗮𝘀𝘁𝗶𝗰ă 𝗮 𝗰ă𝗿ț𝗶𝗹𝗼𝙧”
𝗢 𝗮𝗹𝘁ă 𝗮𝗰𝘁𝗶𝘃𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲…, coordonată de d-na bibliotecar Mihaela Săvuc
„𝗔 𝘃𝗼𝗿𝗯𝗶 ş𝗶 𝗮 𝘀𝗰𝗿𝗶𝗲 𝗴𝗿𝗮𝗺𝗮𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹 î𝗻𝘀𝗲𝗮𝗺𝗻ă 𝗮 𝗮𝘃𝗲𝗮 𝗽𝘂𝗻𝗰𝘁𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗱𝗶𝗻𝗮𝗹𝗲. 𝗚𝗿𝗮𝗺𝗮𝘁𝗶𝗰𝗮 𝗲 𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗮 𝗹𝗶𝗺𝗯𝗶𝗶 𝗿𝗼𝗺â𝗻𝗲. 𝗙ă𝗿ă 𝗲𝗮 𝗰𝘂𝘃𝗶𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗮𝗿 𝗳𝗶 𝗰𝘂 𝗼𝗰𝗵𝗶𝗶 𝗮𝗿ş𝗶 𝗱𝗲 𝘀𝗼𝗮𝗿𝗲 ş𝗶 ş𝗶-𝗮𝗿 𝗽𝗶𝗲𝗿𝗱𝗲 𝗽𝗼𝘁𝗲𝗰𝗶𝗹𝗲.” (Fănuș Neagu)
În data de 𝟴 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟱, 𝙚𝙡𝙚𝙫𝙞 𝙖𝙞 𝙘𝙡𝙖𝙨𝙚𝙡𝙤𝙧 𝙑-𝙑𝙄𝙄𝙄 𝙙𝙚 𝙡𝙖 Ș𝙘𝙤𝙖𝙡𝙖 𝙂𝙞𝙢𝙣𝙖𝙯𝙞𝙖𝙡ă 𝙋𝙧𝙞𝙗𝙚ș𝙩𝙞, sub îndrumarea atentă a coordonatorului, s-a 𝘥𝘦𝘴𝘧ăș𝘶𝘳𝘢𝘵 𝘢𝘤𝘵𝘪𝘷𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘤𝘶 𝘵𝘪𝘵𝘭𝘶𝘭: 𝙇𝙞𝙩𝙚𝙧𝙖𝙩𝙪𝙧𝙖 î𝙣 𝙥𝙚𝙩𝙚 𝙙𝙚 𝙘𝙪𝙡𝙤𝙖𝙧𝙚 / 𝙎𝙘𝙧𝙞𝙞𝙩𝙤𝙧𝙞 𝙣ă𝙨𝙘𝙪ț𝙞 î𝙣 𝙡𝙪𝙣𝙖 𝙖𝙥𝙧𝙞𝙡𝙞𝙚.
𝙋𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 î𝙣𝙘𝙚𝙥𝙪𝙩, 𝙚𝙡𝙚𝙫𝙞𝙡𝙤𝙧 𝙡𝙚-𝙖𝙪 𝙛𝙤𝙨𝙩 𝙥𝙧𝙚𝙯𝙚𝙣𝙩𝙖𝙩𝙚 𝗳𝗶ș𝗲 𝗰𝘂 𝗶𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮ț𝗶𝗶 𝗱𝗲𝗽𝗿𝗲 𝘀𝗰𝗿𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗻ă𝘀𝗰𝘂ț𝗶 î𝗻 𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲, 𝙖𝙥𝙤𝙞 𝙨-𝙖 𝙘𝙤𝙣𝙩𝙞𝙣𝙪𝙖𝙩 𝙘𝙪 î𝙣𝙨𝙪ș𝙞𝙧𝙚𝙖 𝙪𝙣𝙤𝙧 𝙣𝙤ț𝙞𝙪𝙣𝙞 𝙚𝙡𝙚𝙢𝙚𝙣𝙩𝙖𝙧𝙚.
Î𝙣𝙩𝙧-𝙤 𝙖𝙩𝙢𝙤𝙨𝙛𝙚𝙧ă 𝙥𝙡ă𝙘𝙪𝙩ă, 𝙧𝙚𝙡𝙖𝙭𝙖𝙣𝙩ă, 𝙚𝙡𝙚𝙫𝙞𝙞 𝙖𝙪 𝙘𝙞𝙩𝙞𝙩 𝙙𝙞𝙣 𝙫𝙤𝙡𝙪𝙢𝙚𝙡𝙚 𝙥𝙪𝙨𝙚 𝙡𝙖 𝙙𝙞𝙨𝙥𝙤𝙯𝙞ț𝙞𝙚, 𝙖𝙪 𝙨𝙘𝙧𝙞𝙨 ș𝙞 𝙩𝙧𝙖𝙣𝙨𝙘𝙧𝙞𝙨 𝙥𝙚 𝙩𝙖𝙗𝙡ă 𝙘â𝙩𝙚𝙫𝙖 𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 ș𝗶 𝗻𝘂𝗺𝗲 𝗮𝗹𝗲 𝘀𝗰𝗿𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝙢𝙚𝙣ț𝙞𝙤𝙣𝙖ț𝙞: 𝗢𝗰𝘁𝗮𝘃𝗶𝗮𝗻 𝗚𝗼𝗴𝗮, 𝗙ă𝗻𝘂ș 𝗡𝗲𝗮𝗴𝘂, Ș𝘁𝗲𝗳𝗮𝗻 𝗔𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁𝗶𝗻 𝗗𝗼𝗶𝗻𝗮ș, 𝗖𝗮𝗺𝗶𝗹 𝗣𝗲𝘁𝗿𝗲𝘀𝗰𝘂, 𝗕𝗮𝗿𝗯𝘂 Ș𝘁𝗲𝗳ă𝗻𝗲𝘀𝗰𝘂 𝗗𝗲𝗹𝗮𝘃𝗿𝗮𝗻𝗰𝗲𝗮, 𝗛𝗮𝗻𝘀 𝗖𝗵𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗮𝗻 𝗔𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀𝗲𝗻, 𝗪𝗵𝗶𝗹𝗹𝗶𝗮𝗺 𝗦𝗵𝗮𝗸𝗲𝘀𝗽𝗲𝗮𝗿𝗲, 𝗘𝗺𝗶𝗹𝗲 𝗭𝗼𝗹𝗮 𝙚𝙩𝙘.
𝗙𝗲𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁ă𝗿𝗶 ș𝗶 𝗺𝘂𝗹ț𝘂𝗺𝗶𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻ță ș𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲!















𝟭𝟱 𝙄𝘼𝙉𝙐𝘼𝙍𝙄𝙀 – 𝙕𝙄𝙐𝘼 𝘾𝙐𝙇𝙏𝙐𝙍𝙄𝙄 𝙉𝘼Ț𝙄𝙊𝙉𝘼𝙇𝙀 – M𝙄𝙃𝘼𝙄 𝙀M𝙄𝙉𝙀𝙎𝘾𝙐
„𝗘𝗺𝗶𝗻𝗲𝘀𝗰𝘂 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘂𝗻 𝗳𝗮𝗽𝘁 𝗶𝗻𝘁𝗶𝗺 𝗮𝗹 𝘀𝘂𝗳𝗹𝗲𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗻𝗼𝘀𝘁𝗿𝘂 î𝗻 𝘁𝗼𝘁 𝗰𝗲 𝗮𝗿𝗲 𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗰𝘂𝗿𝗮𝘁 ş𝗶 𝗺𝗮𝗶 𝗻𝗶𝗻𝘀.” (Nichita Stănescu)
𝗨𝗻 alt 𝗽𝗮𝘀… în cadrul 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗣𝗡𝗥𝗔𝗦, 𝗿𝘂𝗻𝗱𝗮 𝗜𝗜 „𝗖𝗿𝗲𝗱 î𝗻 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗺𝗲𝘂”
𝘾𝙀𝙍𝘾𝙐𝙇 𝘿𝙀 𝙇𝙀𝘾𝙏𝙐𝙍Ă „𝙇𝙐M𝙀𝘼 𝙁𝘼𝙉𝙏𝘼𝙎𝙏𝙄𝘾Ă 𝘼 𝘾Ă𝙍Ț𝙄𝙇𝙊𝙍”
În data de 14 ianuar𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮5, 𝙚𝙡𝙚𝙫𝙞 𝙖𝙞 𝙘𝙡𝙖𝙨𝙚𝙡𝙤𝙧 𝙑- 𝙑𝙄𝙄𝙄 𝙙𝙚 𝙡𝙖 Ș𝙘𝙤𝙖𝙡𝙖 𝙂𝙞𝙢𝙣𝙖𝙯𝙞𝙖𝙡ă 𝙋𝙧𝙞𝙗𝙚ș𝙩𝙞, sub coordonarea d-nei bibliotecar Săvuc Mihaela, au desfășurat activitatea: „𝟭𝟱 𝙄𝘼𝙉𝙐𝘼𝙍𝙄𝙀 – 𝙕𝙄𝙐𝘼 𝘾𝙐𝙇𝙏𝙐𝙍𝙄𝙄 𝙉𝘼Ț𝙄𝙊𝙉𝘼𝙇𝙀 – M𝙄𝙃𝘼𝙄 𝙀M𝙄𝙉𝙀𝙎𝘾𝙐”
După ce au vizionat un scurt film documentar, „M𝙞𝙝𝙖𝙞 𝙀𝙢𝙞𝙣𝙚𝙨𝙘𝙪 – 𝙇𝙪𝙘𝙧𝙪𝙧𝙞 𝙢𝙖𝙞 𝙥𝙪ț𝙞𝙣 𝙘𝙪𝙣𝙤𝙨𝙘𝙪𝙩𝙚”, elevii au citit versuri din creația marelui nostru poet național: 𝘊𝘦-ț𝘪 𝘥𝘰𝘳𝘦𝘴𝘤 𝘦𝘶 ț𝘪𝘦, 𝘥𝘶𝘭𝘤𝘦 𝘙𝘰𝘮â𝘯𝘪𝘦, 𝘍𝘭𝘰𝘢𝘳𝘦 𝘢𝘭𝘣𝘢𝘴𝘵𝘳ă, 𝘎𝘭𝘰𝘴𝘴ă, 𝘚𝘢𝘳𝘢 𝘱𝘦 𝘥𝘦𝘢𝘭, 𝘓𝘢 𝘴𝘵𝘦𝘢𝘶𝘢, 𝘚𝘤𝘳𝘪𝘴𝘰𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘢 𝘐𝘐𝘐-𝘢, 𝘓𝘢𝘤𝘶𝘭, au audiat melodii pe versurile marelui poet, au creionat/desenat, au redat în imagini ceea ce li s-a părut mai interesant și au conștientizat că 𝘵𝘰𝘢𝘵𝘦 𝘢𝘴𝘱𝘦𝘤𝘵𝘦𝘭𝘦 𝘷𝘪𝘦ț𝘪𝘪 𝘶𝘮𝘢𝘯𝘦 𝘥𝘦𝘴𝘤𝘳𝘪𝘴𝘦 𝘱𝘰𝘦𝘵𝘪𝘤 𝘥𝘦 𝘌𝘮𝘪𝘯𝘦𝘴𝘤𝘶 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘦 𝘢 𝘷𝘪𝘦ț𝘪𝘪 𝘧𝘪𝘦𝘤ă𝘳𝘶𝘪𝘢 𝘥𝘪𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘯𝘰𝘪.
De asemenea, elevii prezenți, au descoperit 𝙥𝙤𝙫𝙚ș𝙩𝙞 ș𝙞 𝙛𝙧𝙖𝙜𝙢𝙚𝙣𝙩𝙚 𝙡𝙞𝙩𝙚𝙧𝙖𝙧𝙚 𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙧𝙚𝙛𝙡𝙚𝙘𝙩ă 𝙗𝙤𝙜ăț𝙞𝙖 ș𝙞 𝙛𝙧𝙪𝙢𝙪𝙨𝙚ț𝙚𝙖 𝙘𝙪𝙡𝙩𝙪𝙧𝙞𝙞 𝙧𝙤𝙢â𝙣𝙚ș𝙩𝙞, au aflat că 𝙕𝙞𝙪𝙖 𝘾𝙪𝙡𝙩𝙪𝙧𝙞𝙞 𝙉𝙖ț𝙞𝙤𝙣𝙖𝙡𝙚 𝙚𝙨𝙩𝙚 𝙤 𝙨ă𝙧𝙗ă𝙩𝙤𝙖𝙧𝙚 𝙣𝙖ț𝙞𝙤𝙣𝙖𝙡ă, 𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙖𝙧𝙚 𝙡𝙤𝙘 𝙖𝙣𝙪𝙖𝙡 î𝙣 𝙍𝙤𝙢â𝙣𝙞𝙖 𝙥𝙚 𝟭𝟱 𝙞𝙖𝙣𝙪𝙖𝙧𝙞𝙚 𝙘𝙪 𝙨𝙘𝙤𝙥𝙪𝙡 𝙙𝙚 𝙖 𝙥𝙧𝙤𝙢𝙤𝙫𝙖 𝙘𝙪𝙡𝙩𝙪𝙧𝙖, 𝙖𝙧𝙩𝙖 ș𝙞 𝙚𝙛𝙤𝙧𝙩𝙪𝙡 𝙖𝙘𝙖𝙙𝙚𝙢𝙞𝙘, iar cu versurile sale nemuritoare și cu viziunea sa profundă asupra lumii, 𝗘𝗺𝗶𝗻𝗲𝘀𝗰𝘂 𝗮 𝗹ă𝘀𝗮𝘁 𝗼 𝗮𝗺𝗽𝗿𝗲𝗻𝘁ă 𝗶𝗻𝗰𝗼𝗻𝗳𝘂𝗻𝗱𝗮𝗯𝗶𝗹ă î𝗻 𝗰𝘂𝗹𝘁𝘂𝗿𝗮 ș𝗶 𝗹𝗶𝘁𝗲𝗿𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗿𝗼𝗺â𝗻ă.
M𝙞𝙝𝙖𝙞 𝙀𝙢𝙞𝙣𝙚𝙨𝙘𝙪 𝙚𝙨𝙩𝙚 ș𝙞 𝙫𝙖 𝙛𝙞 𝙜𝙡𝙖𝙨𝙪𝙡 𝙘𝙤𝙣ș𝙩𝙞𝙞𝙣ț𝙚𝙞 𝙥𝙤𝙥𝙤𝙧𝙪𝙡𝙪𝙞 𝙣𝙤𝙨𝙩𝙧𝙪, 𝙣𝙚𝙪𝙞𝙩𝙖𝙩ă 𝙨ă-𝙞 𝙛𝙞𝙚 𝙣𝙚𝙢𝙪𝙧𝙞𝙧𝙚𝙖!


















𝘾𝙀𝙍𝘾𝙐𝙇 𝘿𝙀 𝙇𝙀𝘾𝙏𝙐𝙍Ă „𝙇𝙐𝙈𝙀𝘼 𝙁𝘼𝙉𝙏𝘼𝙎𝙏𝙄𝘾Ă 𝘼 𝘾Ă𝙍Ț𝙄𝙇𝙊𝙍”
𝗨𝗻 alt 𝗽𝗮𝘀… în cadrul 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗣𝗡𝗥𝗔𝗦, 𝗿𝘂𝗻𝗱𝗮 𝗜𝗜 „𝗖𝗿𝗲𝗱 î𝗻 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗺𝗲𝘂”.
𝘖 𝘢𝘭𝘵ă activitate desfășurată în cadrul proiectului a fost în data de 𝟮𝟴 𝗶𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟱 𝘤𝘶 e𝘭e𝘷𝘪 𝘢𝘪 𝘤𝘭𝘢𝘴e𝘭𝘰𝘳 𝗩-𝗩𝗜𝗜𝗜 𝗱𝗲 𝗹𝗮 Ș𝗰. 𝗚𝗶𝗺𝗻𝗮𝘇𝗶𝗮𝗹ă 𝗣𝗿𝗶𝗯𝗲ș𝘁𝗶, sub atenta coordonare a d-nei bibliotecar Săvuc Mihaela.
Prin activitatea cu titlul: ,,𝗖𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂ă 𝘃𝗲𝗿𝘀𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲…” au fost descoperiți 𝙚𝙡𝙚𝙫𝙞 𝙩𝙖𝙡𝙚𝙣𝙩𝙖ț𝙞, 𝙘𝙧𝙚𝙖𝙩𝙞𝙫𝙞 ș𝙞 𝙙𝙤𝙧𝙣𝙞𝙘𝙞 𝙙𝙚 𝙖-ș𝙞 î𝙢𝙗𝙤𝙜ăț𝙞 𝙘𝙪𝙣𝙤ș𝙩𝙞𝙣ț𝙚𝙡𝙚.
Î𝙣 𝙥𝙧𝙞𝙢𝙖 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙚 𝙖 𝙖𝙘𝙩𝙞𝙫𝙞𝙩ăț𝙞𝙞 𝙘𝙤𝙥𝙞𝙞𝙞 𝙖𝙪 𝙖𝙡𝙚𝙨 ș𝙞 𝙘𝙞𝙩𝙞𝙩 𝙫𝙚𝙧𝙨𝙪𝙧𝙞, 𝙘𝙪𝙣𝙤𝙨𝙘𝙪𝙩𝙚 𝙡𝙤𝙧, 𝙙𝙞𝙣 𝙥𝙤𝙚𝙯𝙞𝙖 𝙚𝙢𝙞𝙣𝙚𝙨𝙘𝙞𝙖𝙣ă (𝘚𝘤𝘳𝘪𝘴𝘰𝘢𝘳e𝘢 𝘐𝘐𝘐, 𝘊e-ț𝘪 𝘥𝘰𝘳e𝘴𝘤 e𝘶 ț𝘪e, 𝘥𝘶𝘭𝘤e 𝘙𝘰𝘮â𝘯𝘪e!, 𝘙e𝘷e𝘥e𝘳e…), balade populare (𝘔𝘪𝘰𝘳𝘪ț𝘢), din opera lui George Coșbuc (𝘔𝘢𝘮𝘢, 𝘐𝘢𝘳𝘯𝘢 𝘱e 𝘶𝘭𝘪ță…) ș𝙞 𝙡𝙚-𝙖𝙪 𝙥𝙧𝙚𝙯𝙚𝙣𝙩𝙖𝙩 𝙘𝙪𝙢 𝙖𝙪 ș𝙩𝙞𝙪𝙩 𝙚𝙞 𝙢𝙖𝙞 𝙛𝙧𝙪𝙢𝙤𝙨.
În partea a doua a activității s-au antrenat și distrat cu 𝘂𝗻 𝗷𝗼𝗰𝘂𝗹𝗲ț: 𝙛𝙞𝙚𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙚𝙡𝙚𝙫 𝙖 𝙥𝙡𝙖𝙨𝙖𝙩 𝙘𝙤𝙡𝙚𝙜𝙪𝙡𝙪𝙞 𝙙𝙚 𝙗𝙖𝙣𝙘ă 𝙪𝙣 𝙫𝙚𝙧𝙨 𝙥𝙚 𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙩𝙧𝙚𝙗𝙪𝙞𝙖 𝙨ă-𝙡 𝙘𝙤𝙣𝙩𝙞𝙣𝙪𝙚 𝙘𝙪 𝙖𝙡𝙩𝙚 𝙫𝙚𝙧𝙨𝙪𝙧𝙞 𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙨ă 𝙧𝙞𝙢𝙚𝙯𝙚. 𝗔𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗺𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲 𝗳𝗿𝘂𝗺𝗼𝗮𝘀𝗲, 𝗮𝗺𝘂𝘇𝗮𝗻𝘁𝗲, 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲 î𝗻𝘁𝗿-𝘂𝗻 𝗮𝗺𝗯𝗶𝗲𝗻𝘁 𝗽𝗹ă𝗰𝘂𝘁.
𝙁𝙚𝙡𝙞𝙘𝙞𝙩ă𝙧𝙞 ș𝙞 𝙘𝙖𝙡𝙙𝙚 𝙢𝙪𝙡ț𝙪𝙢𝙞𝙧𝙞 𝙚𝙡𝙚𝙫𝙞𝙡𝙤𝙧, 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞𝙘𝙞𝙥𝙖𝙧𝙚 ș𝙞 𝙞𝙢𝙥𝙡𝙞𝙘𝙖𝙧𝙚!















Î𝙣𝙙𝙧ă𝙜𝙤𝙨𝙩𝙚ș𝙩𝙚-𝙩𝙚 𝙙𝙚 𝙤 𝙘𝙖𝙧𝙩𝙚…!
𝗨𝗻 alt 𝗽𝗮𝘀… î𝗻 𝗰𝗮𝗱𝗿𝘂𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗣𝗡𝗥𝗔𝗦, 𝗿𝘂𝗻𝗱𝗮 𝗜𝗜 „𝗖𝗿𝗲𝗱 î𝗻 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗺𝗲𝘂”, din 11 februarie 2025.
𝘾𝙀𝙍𝘾𝙐𝙇 𝘿𝙀 𝙇𝙀𝘾𝙏𝙐𝙍Ă „𝙇𝘂𝗺𝗲𝗮 𝗳𝗮𝗻𝘁𝗮𝘀𝘁𝗶𝗰ă 𝗮 𝗰ă𝗿ț𝗶𝗹𝗼𝙧”, coordonator- bibliotecar Săvuc Mihaela
„𝗖ă𝗿ţ𝗶𝗹𝗲 𝗻𝗲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗽𝗿𝗶𝗲𝘁𝗲𝗻𝗶 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗼𝗿𝗻𝗶𝗰𝗶… 𝗡𝗲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝘀𝗳𝗲𝘁𝗻𝗶𝗰𝗶 ş𝗶 𝗻𝘂 𝗻𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗰. 𝗖ă𝗿ţ𝗶𝗹𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗻𝗲 𝗽𝗹𝗮𝗰 𝘀𝘂𝗻𝘁 ş𝗶 𝘂𝗿𝗻𝗲 𝗽𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗺𝗶𝗻𝘁𝗶𝗿𝗶.” (𝙈𝙞𝙝𝙖𝙞𝙡 𝙎𝙖𝙙𝙤𝙫𝙚𝙖𝙣𝙪)
Î𝘯𝘵𝘳-𝘰 𝘭𝘶𝘮𝘦 𝘥𝘰𝘮𝘪𝘯𝘢𝘵ă 𝘥𝘦 𝘵𝘦𝘩𝘯𝘰𝘭𝘰𝘨𝘪𝘦, 𝙘𝙖𝙧𝙩𝙚𝙖 𝙧ă𝙢â𝙣𝙚 𝙪𝙣 𝙤𝙗𝙞𝙚𝙘𝙩 𝙙𝙚 𝙨𝙪𝙛𝙡𝙚𝙩, 𝙡𝙖 𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙣𝙚 î𝙣𝙩𝙤𝙖𝙧𝙘𝙚𝙢 𝙙𝙚 𝙛𝙞𝙚𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙙𝙖𝙩ă, î𝙣 î𝙣𝙘𝙚𝙧𝙘𝙖𝙧𝙚𝙖 𝙙𝙚 𝙖 𝙜ă𝙨𝙞 𝙡𝙞𝙣𝙞ș𝙩𝙚 ș𝙞 𝙖𝙡𝙞𝙣𝙖𝙧𝙚.
Aflându-ne în 𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗳𝗲𝗯𝗿𝘂𝗮𝗿𝗶𝗲, numită de mulți dintre noi 𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗶𝘂𝗯𝗶𝗿𝗶𝗶, am venit în fața elevilor cu un îndemn: „Î𝙣𝙙𝙧ă𝙜𝙤𝙨𝙩𝙚ș𝙩𝙚-𝙩𝙚 𝙙𝙚 𝙤 𝙘𝙖𝙧𝙩𝙚…!”
Î𝗻 𝗰𝗮𝗱𝗿𝘂𝗹 𝗮𝗰𝘁𝗶𝘃𝗶𝘁ăț𝗶𝗶, 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗶 𝗮𝘂 𝗮𝘃𝘂𝘁 ș𝗮𝗻𝘀𝗮 𝗱𝗲 𝗮 𝗮𝗹𝗲𝗴𝗲 𝗼 𝗰𝗮𝗿𝘁𝗲 𝗽𝗼𝘁𝗿𝗶𝘃𝗶𝘁ă 𝗹𝗼𝗿, 𝗱𝗲 𝗮 𝘀𝗲 î𝗻𝗱ră𝗴𝗼𝘀𝘁𝗶 𝗱𝗲 𝗲𝗮 ș𝗶 𝗱𝗲 𝗮 𝗽ă𝘁𝗿𝘂𝗻𝗱𝗲 î𝗻𝘁𝗿-𝗼 𝗹𝘂𝗺𝗲 𝗻𝗼𝘂ă, î𝗻 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗼𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁ăț𝗶𝗹𝗲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗻𝗲𝗻𝘂𝗺ă𝗿𝗮𝘁𝗲.
𝘗𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 î𝘯𝘤𝘦𝘱𝘶𝘵, ț𝘪𝘯â𝘯𝘥 𝘤𝘰𝘯𝘵 ș𝘪 𝘥𝘦 𝘧𝘢𝘱𝘵𝘶𝘭 𝘤ă 𝘦𝘭𝘦𝘷𝘪𝘪 𝘢𝘱𝘳𝘦𝘤𝘪𝘢𝘻ă 𝘮𝘶𝘭𝘵 𝘧𝘦𝘭𝘶𝘭 î𝘯 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘤𝘳𝘪𝘶 (𝘤𝘢𝘭𝘪𝘨𝘳𝘢𝘧𝘪𝘤, 𝘧𝘳𝘶𝘮𝘰𝘴), 𝘮-𝘢𝘮 𝘨â𝘯𝘥𝘪𝘵 𝘴ă 𝘭𝘦 𝘱𝘳𝘦𝘨ă𝘵𝘦𝘴𝘤 ș𝘪 𝘴ă 𝘭𝘦 𝘰𝘧𝘦𝘳 𝘴𝘤𝘶𝘳𝘵𝘦 𝘧𝘪ș𝘦, 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘢-ș𝘪 î𝘯𝘴𝘶ș𝘪 𝘮𝘢𝘪 𝘶ș𝘰𝘳 𝘤â𝘵𝘦𝘷𝘢 𝘪𝘥𝘦𝘪/𝘪𝘯𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢ț𝘪𝘪 𝘥𝘦𝘴𝘱𝘳𝘦 𝘤ă𝘳ț𝘪𝘭𝘦 𝘱𝘳𝘦𝘻𝘦𝘯𝘵𝘢𝘵𝘦.
𝘼𝙘𝙩𝙞𝙫𝙞𝙩𝙖𝙩𝙚𝙖 𝙖 𝙘𝙤𝙣𝙩𝙞𝙣𝙪𝙖𝙩 𝙘𝙪 𝙙𝙞𝙨𝙘𝙪ț𝙞𝙞 𝙥𝙚 𝙢𝙖𝙧𝙜𝙞𝙣𝙚𝙖 𝙘𝙚𝙡𝙤𝙧 𝙘𝙞𝙩𝙞𝙩𝙚, 𝙩𝙤𝙩𝙪𝙡 î𝙣𝙩𝙧-𝙪𝙣 𝙘𝙖𝙙𝙧𝙪 𝙧𝙚𝙡𝙖𝙭𝙖𝙣𝙩 ș𝙞 𝙥𝙡ă𝙘𝙪𝙩.
𝗠𝘂𝗹ț𝘂𝗺𝗶𝗿𝗶 𝗱𝗿𝗮𝗴𝗶, 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻ț𝗶, 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝗻𝘁𝘂𝘇𝗶𝗮𝘀𝗺 ș𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲!
#LiceulȘtefancelMareCodăești


















𝗜𝗼𝗻 𝗖𝗿𝗲𝗮𝗻𝗴ă – 𝗠ă𝗿ț𝗶ș𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗟𝗶𝘁𝗲𝗿𝗮𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗲. 𝗧𝗿𝗮𝗱𝗶ț𝗶𝗶 ș𝗶 𝗼𝗯𝗶𝗰𝗲𝗶𝘂𝗿𝗶 î𝗻 𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮 𝗺𝗮𝗿𝗲𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗼𝗿
𝗨𝗻 alt 𝗽𝗮𝘀… în cadrul 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗣𝗡𝗥𝗔𝗦, 𝗿𝘂𝗻𝗱𝗮 𝗜𝗜 „𝗖𝗿𝗲𝗱 î𝗻 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗺𝗲𝘂”- 4 martie 2025, coordonator – bibliotecar Săvuc Mihaela
𝘾𝙀𝙍𝘾𝙐𝙇 𝘿𝙀 𝙇𝙀𝘾𝙏𝙐𝙍Ă „𝙇𝙪𝙢𝙚𝙖 𝙛𝙖𝙣𝙩𝙖𝙨𝙩𝙞𝙘ă 𝙖 𝙘ă𝙧ț𝙞𝙡𝙤𝙧”
𝘖 𝘢𝘭𝘵ă î𝘯𝘵â𝘭𝘯𝘪𝘳𝘦 𝘤𝘶 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗶 𝗰𝗹𝗮𝘀𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗩-𝗩𝗜𝗜𝗜 𝗱𝗲 𝗹𝗮 Ș𝗰𝗼𝗮𝗹𝗮 𝗚𝗶𝗺𝗻𝗮𝘇𝗶𝗮𝗹ă 𝗣𝗿𝗶𝗯𝗲ș𝘁𝗶, o altă activitate desfășurată.
Astăzi, 4 martie 2025, a fost despre: „𝗜𝗼𝗻 𝗖𝗿𝗲𝗮𝗻𝗴ă – 𝗠ă𝗿ț𝗶ș𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗟𝗶𝘁𝗲𝗿𝗮𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗲. 𝗧𝗿𝗮𝗱𝗶ț𝗶𝗶 ș𝗶 𝗼𝗯𝗶𝗰𝗲𝗶𝘂𝗿𝗶 î𝗻 𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮 𝗺𝗮𝗿𝗲𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗼𝗿”
Pentru început, au fost aduse în atenția elevilor câteva 𝗺𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝘃𝗶𝗮ț𝗮 ș𝗶 𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮 𝘀𝗰𝗿𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 (prietenia sa cu poetul național, 𝙈𝙞𝙝𝙖𝙞 𝙀𝙢𝙞𝙣𝙚𝙨𝙘𝙪), au fost enumerate cele mai cunoscute și îndrăgite scrieri ale sale: 𝘼𝙢𝙞𝙣𝙩𝙞𝙧𝙞 𝙙𝙞𝙣 𝙘𝙤𝙥𝙞𝙡ă𝙧𝙞𝙚, 𝙎𝙤𝙖𝙘𝙧𝙖 𝙘𝙪 𝙩𝙧𝙚𝙞 𝙣𝙪𝙧𝙤𝙧𝙞, 𝘿ă𝙣𝙞𝙡ă 𝙋𝙧𝙚𝙥𝙚𝙡𝙚𝙖𝙘, 𝙋𝙧𝙤𝙨𝙩𝙞𝙖 𝙤𝙢𝙚𝙣𝙚𝙖𝙨𝙘ă, 𝙋𝙤𝙫𝙚𝙨𝙩𝙚𝙖 𝙡𝙪𝙞 𝙃𝙖𝙧𝙖𝙥-𝘼𝙡𝙗, 𝙁𝙖𝙩𝙖 𝙗𝙖𝙗𝙚𝙞 ș𝙞 𝙛𝙖𝙩𝙖 𝙢𝙤ș𝙣𝙚𝙖𝙜𝙪𝙡𝙪𝙞, 𝙋𝙤𝙫𝙚𝙨𝙩𝙚𝙖 𝙥𝙤𝙧𝙘𝙪𝙡𝙪𝙞, 𝙋𝙪𝙣𝙜𝙪ț𝙖 𝙘𝙪 𝙙𝙤𝙞 𝙗𝙖𝙣𝙞 etc., apoi au vizionat un filmuleț din care au reținut că 𝙢𝙖𝙧𝙚𝙡𝙚 𝙥𝙤𝙫𝙚𝙨𝙩𝙞𝙩𝙤𝙧 𝙖 𝙛𝙤𝙨𝙩, î𝙣 𝙥𝙚𝙧𝙢𝙖𝙣𝙚𝙣ță, 𝙥𝙧𝙚𝙤𝙘𝙪𝙥𝙖𝙩 𝙙𝙚 𝙚𝙙𝙪𝙘𝙖ț𝙞𝙚, 𝙡ă𝙨â𝙣𝙙 î𝙣 𝙪𝙧𝙢ă 𝙤 𝙫𝙖𝙨𝙩ă 𝙢𝙤ș𝙩𝙚𝙣𝙞𝙧𝙚 𝙘𝙪𝙡𝙩𝙪𝙧𝙖𝙡ă.
𝘌𝘭𝘦𝘷𝘪𝘪 𝘢𝘶 𝘢𝘷𝘶𝘵 𝘰 𝘢𝘵𝘪𝘵𝘶𝘥𝘪𝘯𝘦 𝘥𝘦𝘨𝘢𝘫𝘢𝘵ă, ș𝘪-𝘢𝘶 î𝘯𝘴𝘶ș𝘪𝘵 𝘯𝘰ț𝘪𝘶𝘯𝘪 𝘦𝘴𝘦𝘯ț𝘪𝘢𝘭𝘦, 𝘢𝘶 𝘤𝘪𝘵𝘪𝘵 ș𝘪 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘤𝘳𝘪𝘴 𝘤â𝘵𝘦𝘷𝘢 𝘥𝘪𝘯 𝘤𝘦𝘭𝘦 𝘮𝘢𝘪 𝘧𝘳𝘶𝘮𝘰𝘢𝘴𝘦 𝘤𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦 ș𝘪 𝘢𝘶 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘢𝘳𝘢𝘵 𝘵𝘳𝘢𝘥𝘪ț𝘪𝘪𝘭𝘦, 𝘰𝘣𝘪𝘤𝘦𝘪𝘶𝘳𝘪𝘭𝘦 𝘨𝘦𝘯𝘦𝘳𝘢ț𝘪𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘥𝘦 𝘪𝘦𝘳𝘪 ș𝘪 𝘥𝘦 𝘢𝘻𝘪.
Prin activitatea de astăzi am urmărit cunoașterea și 𝙥𝙧𝙚ț𝙪𝙞𝙧𝙚𝙖 𝙤𝙥𝙚𝙧𝙚𝙞 𝙢𝙖𝙧𝙚𝙡𝙪𝙞 𝙥𝙤𝙫𝙚𝙨𝙩𝙞𝙩𝙤𝙧, 𝙄𝙤𝙣 𝘾𝙧𝙚𝙖𝙣𝙜ă, îmbogățirea vocabularului și nu în ultimul rând, stimularea interesului pentru lectură.
,,𝗙𝗶𝗲-𝘃ă 𝗱𝗿𝗮𝗴𝗶 𝗰𝗼𝗽𝗶𝗶𝗶, 𝗽𝘂𝗿𝘁𝗮ț𝗶-𝘃ă 𝗰𝘂 𝗲𝗶 𝗯𝗹â𝗻𝗱, î𝗻𝘃ăț𝗮ț𝗶-𝗶 𝗰𝗲 𝗲 𝗱𝗲 𝗳𝗼𝗹𝗼𝘀, 𝗳𝗶ț𝗶 𝗱𝗿𝗲𝗽𝘁𝗶 ș𝗶-ț𝗶 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗮 𝗰ă 𝗻𝘂-𝘀 𝘀ă𝗹𝗯𝗮𝘁𝗶𝗰𝗶. 𝗦𝗰𝗵𝗶𝗺𝗯𝗮ț𝗶-𝗹𝗲 𝗱𝗲𝘀 𝗼𝗰𝘂𝗽𝗮ț𝗶𝗮, 𝗷𝘂𝗰𝗮ț𝗶-𝘃ă 𝗰𝘂 𝗲𝗶, 𝗰ă𝗰𝗶 î𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗰𝗼𝗽𝗶𝗶 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝘀ă 𝗳𝗶𝗶 ș𝗶 𝘁𝘂 𝗰𝗼𝗽𝗶𝗹. 𝗡𝘂 𝘃ă 𝘃ă𝗿𝘀𝗮ț𝗶 𝘃𝗲𝗻𝗶𝗻𝘂𝗹 𝗮𝗺ă𝗿ă𝗰𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝘃𝗼𝗮𝘀𝘁𝗿𝗲 î𝗻 𝘀𝘂𝗳𝗹𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗰𝗼𝗽𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗰ă-𝗶 𝗽ă𝗰𝗮𝘁…” (Ion Creangă)
𝗠𝘂𝗹ț𝘂𝗺𝗶𝗿𝗶 𝗱𝗿𝗮𝗴𝗶, 𝗲𝗹𝗲𝘃𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗶𝗰𝗶𝗽𝗮𝗿𝗲 ș𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲!
























Sănătate și nutriție
În cadrul subactivității II.1.1 Stil de viață sănătos, pe data de 10 martie 2025 s-a derulat activitatea „Sănătate și nutriție” în parteneriat cu cabinetele medicilor de familie Pușcaș Nicolae și Vasile Vlăduț. Elevii au pregătit și au prezentat proiecte și informări despre hrănirea care să ne ajute să ne păstrăm sănătatea fizică dar și capacitatea de învățare. Elevii participanți au adresat întrebări medicilor, dar au supus discuțiilor în vederea clarificării unele mituri care circulă între adolescenți legate de nutriție: despre mâncatul seara, despre mâncatul pe grabă, despre mâncatul în timpul vizionării/lucrului la televizor/ telefon/ calculator. La activitate au participat medicii de familie care au răspuns tuturor curiozităților elevilor, pe înțelesul acestora.
La finalul întâlnirii, participanții au fost rugați să completeze următorul chestionar: https://forms.gle/yFHN8WS5iG7VL5cv9 .


















Fii tolerant, spune NU violenței
În cadrul Proiectului PNRAS II, activitatea II.1 Activități de prevenire, subactivitatea II.1.1 Stil de viață sănătos, s-a derulat activitatea cu titlul de mai sus, în parteneriat cu Inspectoratul de Poliție Județean Vaslui, reprezentat de o echipă de cadre de poliție coordonată de doamna comisar șef Butnaru Oana Loredana.

Întâlnirea s-a adresat tuturor claselor de gimnaziu, de la Codăești și Pribești. Fiecare clasă a beneficiat de prezența unui polițist care a discutat cu elevii, în funcție de vârstă, noțiuni precum siguranța școlară, violența și tipurile ei, bullyingul, infracțiuni, răspunderea penală, consum de substanțe care pot produce dependență etc. Scopul urmărit a fost creșterea gradului de conștientizare a elevilor cu privire la asigurarea unui climat optim de siguranță în mediul școlar, prin prevenirea victimizării minorilor, prevenirea și combaterea delincvenței juvenile și / sau infracționalității în mediul școlar și a consumului și a traficului de droguri (substanțe interzise, tutun, alcool, energizante). A fost prezentat și canalul de informare www.sigurantascolara.ro .


Totodată, au fost discutate și aspecte legate de siguranța în mediul online. În timpul activității, au fost date și exemple de fapte penale săvârșite de minori și pedepsele primite pentru acestea, ca mod de atenționare asupra consecințelor unor fapte reprobabile în vederea prevenirii implicării în asemenea activități.
Elevii au participat activ la discuții, au pus întrebări la final.
Polițiștii au pus în discuție și provocările de pe rețelele sociale Superman Challenge și Spiderman Challenge, despre care elevii știau. De asemenea, s-a făcut trimitere către campania „Tăcerea e tot violență. Vocea ta e soluția”.
Imaginile următoare ilustrează amploarea activității:





Pe 24 octombrie 2024 a avut loc workshopul din cadrul Subactivității II.1.1 Stil de viață sănătos, cu titlul „Rolul educației pentru mediu în formarea profilului absolventului”. Activitatea a urmărit valorificarea experienţelor dobândite în timpul desfășurării activităților pe teme ecologice; diseminarea de informaţii referitoare la programele și proiectele de mediu desfășurate; prezentarea experienţelor şi bunelor practici în organizarea activităţilor didactice și educative cu tematică ecologică.
Toate materialele prezentate au fost adunate în broșura cu același nume atașată mai jos:
brosuraDocumente necesare pentru depunerea candidaturilor de înscriere la activitățile proiectului PNRAS II:
PNRR: Fonduri pentru Romania modernă și reformată

https://stiriest.ro/2024/06/05/proiectul-pnras-ii-cred-in-viitorul-meu/